LEONARDO DA VINCI ARTS @ NATIONAL ART GALLERY KL

14:06

Hello guys! So cerita dia semalam I pergi derma darah dekat Pusat Darah Negara (PDN). Then after siap derma darah semua I pun pergi National Art Gallery since berdepan je dengan PDN. Actually dekat situ ada Leonardo da Vinci exhibition. It's started from 15 July until 15 August but you don't have to worry sebab masuk percuma! If korang minat arts, teringin nak tengok, rasa Leonardo da Vinci punya painting, boleh lah datang. It's okay if korang busy kerja sebab their operation hour is 10am to 6pm and open on Monday until Sunday. I'll leave some here. Nak feel lebih pergi lah National Art Gallery sekarang!

Architecture exhibition. I tak terfikir nak ambil gambar dekat sini. But if you guys nak tengok architecture design yang cantik dekat Malaysia ni, here you go! Korang datang dan tengok lah sendiri board dan model diorang.



Some local arts
I says this orang minyak "YES"




Wood cork only wow

COOL GILAAA!!!


Kereta masuk kubur? HAHAHAHA

I'm not sure what is it called painted burn or what

Mahathir's dilemma?

One of Leonardo da Vinci's art. With this huge scale of drawing, I can't imagine berapa lama masa dia ambil untuk siapkan.

Mona Lisa. Everyone's favorite I guess

This painting seriously leave me speechless. Just look at the details itself. I'm goosebumps!

Home and harmony?

Draw muka orang sambil tutup mata? Dan hanya guna other sensory contohnya sense rasa dengan tangan? It's hard af but I think this cute.


Colour rhythm





Flat


I'm in love with this one!

You Might Also Like

0 comments