FINAL YEAR IN LANDSCAPE ARCHITECTURE, UITM SERI ISKANDAR

21:45

Hello! This year really quite a tough year for me and that's the reason why posting tak banyak. Well, makin kita membesar ni makin kita pandai menghargai masa. Sampaikan ada masa walaupun sekejap pun kita akan manfaatkan sebaik mungkin. Same goes to me. Mostly masa yang ada tu lah I akan gunakan untuk tidur, family bonding etc. After habis study ni banyak benda yang kena struggle and one of the thing is kerja. About how struggle I cari kerja tu, kemudian je I cerita ok since I pun baru je start.


Actually I nak share sikit this memory with others. Lol even sebenarnya benda ni dah beberapa bulan yang lepas 😂 Alhamdulillah, Dengan izin Allah I berjaya habiskan hectic fyp (Final Year Project) in diploma. That means yeah I'm done with Landscape Architecture! The main thing is I've finished and survived for what I've started. Almost every sem I've been complaining to my all sisters about this course and almost every sem lah I rasa nak quit. Lagi lagi during submission project. But I've made it! I dapat juga manage time and my work are totally done a day before submission even though my design suddenly kena tukar 3 hari sebelum dateline.

My final exhibition with lecturer is on 3 & 4 July and with panels is on 10 July. Since this is the final project for my diploma, I betul betul shaking. My turn is on first day exhibition and orang kedua untuk sesi petang. Ye, I terasa sangat risau sebab petang ni lah semua orang dah start penat semua dan semua akan mula rasa marah dan mula lah condemn itu dan ini. I betul-betul fikir yang bukan bukan masa ni. Dari pagi I doa semoga Allah permudahkan segala urusan. Siap call mak ok sebab terlalu risau hahahaha. Alhamdulillah every thing went so smooth dan pointer I pun tersangat memuaskan (sebenarnya target lebih padahal).

So here is some of the view during the exhibition day and my work yang I tersangat berpuas hati.


Exhibition day with lecturers.


AAP1486C1's squad!

So this is our batch, Detonix Studio.

That's all. Couldn't attach more since this already 'basi' lol I tak sempat save banyak because there's 1001 gambar dalam folder. Next posting I will share some of my work, InsyaAllah. For whoever taking this Landscape Architecture in UiTM, I wish you very a good luck!

You Might Also Like

1 comments

  1. mcm best je kos nie sye masih lg tercari2 kos yg sesuai

    ReplyDelete