6 KEDAI WESTERN SEDAP DI KUALA LUMPUR

17:47

Hai! Salam Jumaat guys! Hmm dengar dah dapat gaji kan. So, apa lagi belanjalah family, mak ayah makan luar dengan duit gaji yang ada. Mesti ada antara korang yang suka western food kan? Well, I pun sama! Korang pernah kena tak makan steak yang harga dia almost rm20 then apa yang korang dapat hanyalah seketul daging yang boleh makan berapa suap je, sos sikit, kentang sejuk, salad kedekut? Then order buger sebab tertarik dengan gambar but end up hmm indah khabar dari rupa? Mesti geram kan? Rasa macam nak lari je bila nak bayar tu lol. Disebabkan I sendiri pernah kena, I nak recommend lah port mana yang puas hati dengan harga dia. Actually I jarang makan western food, so I keep on repeating this place sebab sedap dan berbaloi.

1. Pekan Station

Located at Kampung Baru. Steak dia sangat puas hati dengan harga dia. I selalu order mix steak. Portion memang banyak. Sos pula ada dua, satu black pepper sos lagi satu mushroom sos.

i) 66, Jalan Raja Uda, Kampung Baru, KL

(Source; https://explorasa.my)

2. Stiq

Kalau ada nak kelainan rasa steak, boleh lah ke sini. Sebab memang susah nak cari steak macam ni dengan harga yang murah! Korang kena sabar sikit sebab service diorang agak slow. Tapi rasa, presentation plating, memang puas hati. Yang bestnya proses masak diorang tu. Tak kisah lah daging ke ayam ke diorang akan guna method slow cook. Daging dia memang tender. Campur pula sikit lemak from daging tu, memang tersangat sedap (korang jangan risau, lemak dia sikit je dan tak ada tulang). Portion pun agak besar. Barbeque sos pun sedap. Salad pun fresh. Potato dia pun memang sedap. Steak ni sekali dengan air. Air yang diorang provide ialah softdrink sahaja.

i) Jalan 4/27a, Wangsa Maju, KL

(Source; http://foodmsia.com)

3. Western Grill Dagang Avenue

Kedai ni dekat foodcourt so have variety of food in here. Salah satu steak yang ada rasa sedap ialah Western Grill. Diorang ada banyak pilihan combo. Ada beef, lamb, chicken, rusa (wow srsly rusa!!!). Portion yang besar dan banyak. Harga pun murah. Black pepper sos dia sendiri pun tak kedekut, banyak sangat. Dihidang dengan fries dan coleslaw. Korang boleh add on cheese if nak. Diorang letak lah setepek cheese cheddar dekat atas steak tu.

i) Dagang Avenue Foodcourt, Taman Dagang, Ampang

4. Mor A Grifa Kitchen

Kedai burger ni pernah viral dan famous dikalangan warga Gombak. Pelbagai pilihan burger dari chicken dan beef. Diorang juga jual chicken wings dekat sini. I memang selalu makan dekat sini. Berlokasi di dalam kedai tomyam. Harga berpatutan dan puas hati. Dibuka setiap hari 5.30pm - 1.00am kecuali hari Jumaat.

i) 353, Jalan Gombak, Gombak Setia, Jalan Gombak, Taman Setapak, KL

Siapa sukakan daging, cheese. Bolehlah order Juicy Lucy, RM12.

Nak ala ala chicken grill? Order Pablo, RM12. Ada dua keping ayam.

Nakkan zinger burger? Boleh order crave, RM6. Memang korang akan carving burger ni je lepas ni hahaha.

Suka subway? Bolehlah order OG Cheesesteak, RM12. Memang puas hati!

Juicy Lucy portion besar sangat? Orderlah smokey, RM8.

5. The Billboard

Nak lepak kedai hipster dan harga berpatutan? Yang nak menghala ke One Utama ke ha boleh lah singgah The Billboard. Tapi jangan terlajak simpang pula ya. Mempunyai pelbagai jenis western food dan nasi goreng. Harga yang berpatutan dan portion yang besar. Dibuka pukul 5.00pm - 1.30am.

i) Sungai Penchala, KL

I lupa nama apa but sedap! Aglio olio spaghetti with fried chicken and bread.

Macaroni cheese with beef minced and porched egg.

6. Soru Station

Have a reasonable price. I order mix grill special. This set you guys would get spaghetti (bolognese and creamy sos), beef/lamb (choose either one), chicken grill. Really satisfied! Kenyang dan hanya rm18 je! Semua jenis air pula rm2. Even black pepper sos agak sikit bagi I, tapi makan dengan creamy sos spaghetti tu pun sedap! Berdekatan dengan Encorp Strand Mall, Kota Damansara.

i) 40, Jalan PJU 5/20b, 28 Residency Sunway Damansara, Petaling Jaya.

Root beer float RM2.

Mix Grill Special RM18.




You Might Also Like

0 comments